- Адрес: ул. Крещатик, 22, г. Киев, 01001, Украина
- Телефон: +38(044) 226-21-32, 323-20-99
- Веб-сайт: http://ukrposhta.ua
Укрпочта сегодня - это единая государственная сеть почтовой связи,
охватывающая все регионы Украины и являющаяся самым большим оператором
на почтовом рынке страны.
Украинское государственное предприятие почтовой связи «Укрпочта»
- входит в сферу управления Министерства инфраструктуры Украины,
является национальным оператором почтовой связи Украины согласно
распоряжению Кабинета Министров Украины от 10 января 2002 года.
Укрпочта сегодня – это:
- Свыше 12,5 тысяч почтовых отделений по всей территории страны, из них более 10 тысяч – в сельской местности;
- Более 91 тысяча работников (из них более 38 тысяч – почтальоны) ежегодно осуществляют обработку и доставку потребителям почти 300 млн почтовых отправлений, 17500000 посылок и отправлений с объявленной ценностью, 22 млн переводов, доставляют свыше 120 млн пенсий;
- Непосредственная доставка почты осуществляется до 15 млн абонентских почтовых ящиков;
- Распространение по подписке и в розницу около 10 тыс. наименований периодических изданий, или более 1,083 миллиарда экземпляров в год (из них по подписке – 1, 005 млрд шт. Розницу – 77,5 млн шт.)
- Перевозка около 40 тыс. тонн периодики ежегодно, общий пробег автотранспорта при этом составляет более 100 млн км.
- Ежегодно издания миллионными тиражами стандартных почтовых марки, более 35 сюжетов художественных почтовых марок и блоков, 60 сюжетов художественных маркированных конвертов и 70 сюжетов немаркированной продукции.
Сфера деятельности - предоставление услуг почтовой связи. Разработка
новых программ внедрения услуг почтовой связи, подготовка законопроектов,
нормативно-правовых актов Кабинета Мнистров Украины, внутренних
нормативных документов.
«Укрпошта» - корупція, кримінал, шахраї
Геннадий Вовк собрался возрождать коррупционные схемы на «Укрпочте»?За обвинение главы ГФИ в вымогательстве, с экс-директора "Укрпочты" сняли подозрение в совершении преступления
Что советует коррумпированный советник коррумпированному Премьеру?
В Укрпошті триває боротьба з корупціонерами
Укрпошта вимагає від прокуратури та міліції розібратись із захопленням відділення у Львівській області
Народні депутати вимагають притягнення Олександра Кліонського до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень
НБУ відніс банк партнера Яценюка до категорії неплатоспроможних
Вернуть деньги Укрпочты из банка партнера Яценюка будет крайне проблематично
Чи здатні "дуже успішні бізнесмени" реформувати Укрпошту?
Укрпошту віддають на поталу одеським корупціонерам?
Радник Прем'єр-міністра намагається поставити "свою людину" на «Укрпошту»
Люди Арбузова. «Власть презирают», але поради давати готові
Частные игроки выталкивают "Укрпошту" с рынка
Михаил Панькив: сдать «Укрпочту» в аренду
Нікітін у Вовчій шкурі
Геннадий Вовк идет на Укрпочту возрождать коррупционные схемы
Что советует коррумпированный советник коррумпированому Премьеру
Укрпошту віддали на розшматування одеським корупціонерам
Радник Яценюка намагається поставити "свою людину" на «Укрпошту»
Геннадій Вовк зібрався відроджувати корупційні схеми на «Укрпошті»?
Поштовий зв'язок є тією основою, що забезпечує стійкий розвиток
сучасного суспільства шляхом надання послуг традиційної пошти,
фінансових та інших комерційних послуг, необхідних для повноцінного
розвитку суспільства нового типу.
До недавнього часу ринок послуг поштового зв’язку в Україні був повністю монополізований національним оператором поштового зв’язку УДППЗ „Укрпошта”. Споживачі не мали альтернативи при отриманні послуг поштового зв’язку, тобто ринок цих послуг являв собою «ринок одного продавця». Конкуренція на цьому ринку почала формуватися пізніше, ніж на ринку телекомунікаційних послуг, через більш низьку ефективність і високу трудомісткість технологічних процесів поштового зв’язку.
На ринку послуг поштового зв’язку крім національного оператора поштового зв’язку діють кілька операторів поштового зв’язку, яким Національною комісією з регулювання зв’язку (НКРЗ) видані відповідні ліцензії на надання послуг з пересилання поштових відправлень і поштових переказів. Також, за даними НКРЗ, на поштовому ринку працюють понад 300 інших суб'єктів господарювання, які надають найбільш прибуткові види послуг без ліцензії, що призводить до зменшення обсягу доходів Укрпошти.
Незважаючи на часткову лібералізацію ринку послуг поштового зв’язку, кількість і частка альтернативних операторів на ньому поки що незначна, проте спостерігається поступове скорочення частки національного оператора на ринку послуг поштового зв’язку, що характерно для поштових ринків багатьох європейських країн. Це пояснюється тим, що більшість недержавних операторів концентрують свою діяльність на наданні найбільш прибуткових і менш витратних послугах. Надання універсальних, не завжди прибуткових, послуг у більшості випадків покладається на національних операторів поштового зв’язку.
В умовах активізації конкуренції на ринку послуг зв'язку на перший план виходить проблема ситуаційного аналізу розвитку ринку послуг поштового зв’язку.
Загалом можна відзначити, що Україна суттєво відстає від розвинених країн за рівнем споживання послуг поштового зв’язку, але кількість об’єктів поштового зв’язку пропорційно площі країни є досить великою. Отже доходимо висновку про доцільність оптимізації мережі національного оператора.
Мережа об′єктів поштового зв′язку національного оператора поштового зв′язку УДППЗ “Укрпошта” має відповідати існуючим нормативам розміщення об′єктів мережі поштового зв′язку. Укрпошта як національний оператор поштового зв′язку має зобов′язання перед державою щодо забезпечення надання універсальних послуг поштового зв′язку за регульованими тарифами на всій території України. Укрпошта виконує соціальну місію, таким чином забезпечується доступність до послуг поштового зв’язку загального користування для всіх верств населення.
Укрпошта, згідно із діючим законодавством, має монополію на пересилання простих листів і карток вагою до 50 г. На сьогодні гостро відчувається конкуренція і багато компаній займаються поштовими перевезеннями навіть без отримання ліцензії. Завдання Укрпошти – адаптуватися до ринкового середовища і постійно підвищувати якість послуг.
Проблему розвитку техніки і технологій можна розглядати з позитивної та негативної точок зору. З одного боку, заміна традиційної фізичної пошти послугами, які використовують електронне передавання інформації, є загрозою для поштових служб. Електронні послуги найчастіше є більш дешевими, ніж послуги фізичної пошти. З іншого боку, в умовах розвитку технологічного прогресу відбуваються зміни, які сприяють значному підвищенню загального рівня конкурентоспроможності Укрпошти на вітчизняному ринку послуг поштового зв’язку.
Особливістю ринку послуг поштового зв’язку є гарантування урядом (відповідно до статті 12 Конвенції Всесвітнього поштового союзу, ратифікованої Указом Президента України) надання послуг поштового зв’язку загального користування (універсальних послуг) встановленого рівня якості усім користувачам на всій території України за тарифами, що регулюються державою. Відповідальним за надання універсальних послуг поштового зв'язку є національний оператор поштового зв’язку, який відповідно до Закону України «Про поштовий зв’язок», в установленому законодавством порядку надає універсальні послуги поштового зв'язку на всій території України і якому надаються виключні права на провадження певних видів діяльності у сфері надання послуг поштового зв'язку. Здійснення функцій національного оператора поштового зв'язку покладено на УДППЗ «Укрпошта».
До універсальних послуг поштового зв’язку, що надає УДППЗ «Укрпошта», відносяться пересилання внутрішніх (пріоритетних та непріоритетних) та міжнародних: поштових карток (простих та рекомендованих); листів (простих та рекомендованих); бандеролей (простих та рекомендованих); секограм (простих та рекомендованих); посилок без оголошеної цінності масою до 10 кг.
Крім універсальних послуг, відповідно до Реєстру послуг, УДППЗ «Укрпошта» здійснює розповсюдження періодичних друкованих видань за передплатою та вроздріб, надає послуги кур’єрського доставляння, виплату та доставку пенсій, грошової допомоги тощо.
Незважаючи на позитивну динаміку основних показників, Укрпошта має низький рівень рентабельності (0,5%), що впливає на недостатність фінансових ресурсів та стримує подальший розвиток.
На розвиток національного оператора негативно впливають такі чинники:
– надмірна розгалуженість мережі поштового зв’язку;
– збитковість сільських відділень і пунктів поштового зв’язку;
– значна частка ручної праці;
– надання послуг поштового зв’язку за тарифами, нижчими за
собівартість;
– неналежне забезпечення спеціалізованим транспортом.
Нині українська пошта виконує важливі державні функції. Перш за все − це забезпечення всіх регіонів України універсальним поштовим зв’язком. На пошту покладено завдання державного значення – безперебійна доставка письмової кореспонденції, періодичних видань, пенсій. Ті економічні умови, які сьогодні домінують у державі, та діючі поштові тарифи суттєво стримують розвиток пошти на сучасному етапі, оскільки багато послуг, які надаються, нині є нерентабельні.
Звичайно, такий стан справ не задовольняє ні поштовиків, ні споживачів.
Це обумовлює невідкладний пошук шляхів підвищення ефективної роботи підприємства.
УДППЗ «Укрпошта» як національний оператор потребує перетворень, оскільки в технологічних процесах надання послуг ще переважають трудомісткі
ручні операції, рівень автоматизації і механізації виробництва не відповідає
зростаючим вимогам ринку послуг поштового зв’язку.
Слід зазначити, що незважаючи на розвиток конкуренції у сфері електронних засобів зв’язку, фінансових послуг, послуг логістики, пошта й досі залишається надійним засобом комунікації для більшості користувачів.
Щодо конкурентів, то вони займають найбільш привабливий сегмент ринку: працюють у великих містах. Водночас основне навантаження з доставки поштових відправлень у сільській місцевості, що є найбільш витратним, несе Укрпошта.
Сьогодні в економічному розвитку країни значна увага приділяється соціальній ролі поштового оператора і його участі у побудові інформаційного суспільства. Проте підвищення соціального розвитку у регіонах значною мірою повинне спрямовуватись на соціальні умови працівників поштової сфери. Так, однією з проблем Укрпошти є плинність кадрів серед листонош. Основні її причини – важкі умови праці, відсутність пільг, які надавались за радянських часів, і відсутність захисту листонош.
Значною перешкодою для стійкого розвитку пошти є поточний стан поштової інфраструктури і поштового транспорту, який можна охарактеризувати як незадовільний, і недостатньо технічну оснащеність об'єктів поштового зв'язку, через що основна маса трудомістких операцій здійснюється поштовиками вручну.
Основою для діяльності поштового зв’язку є мережа об’єктів поштового зв’язку. В Україні вже здійснюється реорганізація мережі відділень зв’язку.
Замість нерентабельних стаціонарних відділень відкриваються менш витратні пересувні. Проводити оптимізацію мережі необхідно, але зі збереженням доступності та належного рівня якості послуг.
Скорочення мережі відділень зв’язку слід розглядати не лише керуючись економічними розрахунками, а й зважаючи на соціальний чинник. Неодмінною умовою таких змін є врахування інтересів споживача, тобто знаходження гнучкого компромісу між економічними інтересами пошти та потребами клієнта, зокрема в сільській місцевості. У кожному сільському відділенні зв’язку необхідно надавати всю гаму послуг.
Сьогодні автомобільний парк Укрпошти в цілому задовольняє потреби населення України у поштових перевезеннях. Із загальної кількості транспортних засобів, що перебувають на балансі Укрпошти, 76 %
забезпечують вантажні перевезення пошти. Існуючий автомобільний парк рухомого складу Укрпошти переважно морально та технічно застарілий, його технічний стан не відповідає сучасним технологічним умовам і вимогам щодо забезпечення економічного та ефективного використання, безпеки руху, тому постійно потребує підвищення витрат на ремонт, технічне обслуговування та підтримання у придатному для експлуатації стану.
Крім того, ефективна робота дирекцій знижується за рахунок недосконалості управлінської структури та архаїчних бізнес-процесів оператора. Нині постало питання необхідності системного реформування галузі, яке вирішується на державному рівні. Кабінет Міністрів України схвалив Концепцію Державної цільової програми розвитку поштового зв‘язку на 2009-2013 роки, ключовим моментом якої є поступове зменшення витрат за рахунок оптимізації мережі та приведення її до стану збалансованості з існуючим попитом на послуги поштового зв’язку.
Поштовики зіштовхуються з такою проблемою, як непридатність абонентської поштової скриньки. Так, кожна друга абонентська поштова скринька потребує нині ремонту або заміни [4]. Непридатні поштові скриньки ускладнюють доставку поштових відправлень. Згідно зі ст. 23 Закону України «Про поштовий зв’язок» «…доставка простих листів, поштових карток, бандеролей, періодичних друкованих видань та повідомлень про надходження реєстрованих поштових відправлень здійснюється до абонентських поштових шаф (абонентських поштових скриньок) адресатів». Оскільки абонентські поштові скриньки ніколи не були власністю УДППЗ «Укрпошта» (вони перебувають на балансі житлово-комунальних контор, об’єднань мешканців) та підприємство не має реальних важелів для суттєвого поліпшення стану поштових скриньок, то одним зі шляхів вирішення цієї проблеми - у рамках місцевих бюджетів виділяти цільові кошти на заміну та ремонт поштових скриньок.
За прогнозами міжнародних експертів ринок письмової кореспонденції буде зменшуватися щорічно на 5%, отже через 10 років він зменшиться половину. Населення планети все рідше пишуть «паперові» листи, все більше переходячи виключно на електронні засоби спілкування.
У відповідь на падіння обсягів традиційних поштових послуг, зокрема письмової кореспонденції, поштові адміністрації світу активно шукають можливості їхньої заміни, пропонуючи нові різноманітні послуги на основі комбінацій поштових та інформаційно-комунікаційних технологій: електронні листи, електронні поштові скриньки тощо.
Однією із проблем, з якою зіштовхується пошта, є неналежна якість послуг, що пов’язана з низьким рівнем автоматизації і невисокою кваліфікацією персоналу. На підставі отриманої сукупності проблем потрібне їх формування та групування з метою підготовки плану заходів.
Основні напрямки вдосконалення поштових технологій випливають з аналізу стану поштового зв'язку, наведеного в концепціях розвитку. Перш за все, це:
- Інформатизація та комп'ютеризація технологій з метою прискорення обробки даних, їх накопичення і передачі, а також відстеження та контролю руху ПВ (пощтових відправлень) за потрібними маршрутами;
- Автоматизація технологічних процесів обробки поштових відправлень
на сортувальних центрах на основі автоматичного обладнання та інформаційних технологій;
- Підвищення схоронності ПЗ;
- Підвищення якості поштових послуг в цілому.
До кінця двадцятого сторіччя зміни в житті суспільства, пов'язані з впровадженням і розвитком інфокомунікаційних технологій (ІКТ) та Інтернету, призвели до появи концепції «інформаційного суспільства», яка передбачає використання науково-технічної та іншої інформації в економіці, науці, освіті, культурі та соціальній сфері в якості головного чинника їх розвитку.
Стратегія побудови глобального інформаційного суспільства на базі ІКТ стає головною і невід'ємною частиною національного розвитку будь якої країни і формується спільними зусиллями уряду, приватного сектору, громадських і некомерційних організацій. При цьому для скорочення часу охоплення населення послугами ІКТ рекомендується використовувати для організації загальнодоступних терміналів доступу відділення поштового зв'язку. Частка информаційних технологій у ВВП України в даний час складає 0,6%, тоді як в розвинених країнах - 10-15%.
В Интернете набирает размах новое хобби — посткроссинг. Это созданный в 2005 году on-line проект, целью которого является обмен карточками (открытками) и марками между людьми независимо от места их проживания, пола, возраста, расы и религии. В движении участвуют более 200 стран, Украина входит в десятку лидеров по количеству зарегистрированных пользователей и количеству отправлений.
Главная идея такова: если вы отправили карточку, то вскоре обязательно получите взамен как минимум одну от посткроссера из любой точки Земли. Данный проект бесплатный. Необходимо зарегистрироваться на сайте http://www.postcrossing.com/, оставить там свое имя и свой полный почтовый адрес (латиницей) и сделать первый шаг: отправить открытки пяти незнакомым людям, адреса которых предложит система сайта. На отсылаемой открытке необходимо указать специальный идентификационный код, он выдается вместе с адресом. Получив открытку, адресат зарегистрирует ее код на сайте — и придет Ваша очередь нетерпеливо заглядывать в почтовый ящик, потому что теперь Ваш адрес будет показан первому желающему, отправить открытку.
В рамках реализации подпрограммы «Электронное правительство» Национальной программы ускоренного развития услуг в сфере информационно-коммуникационных технологий на 2011-2015 годы по предоставлению информационных услуг из государственных информационных ресурсов, интегрированных в общегосударственную автоматизированную информационную систему (ОАИС), «Укрпочта» выступает информационным посредником для оказания электронных услуг. Для этих целей в ОПС организованы 145 рабочих мест, по одному в каждом районном центре, по три в каждом областном центре и 4 в г. Киеве.
Одним из приоритетных направлений деятельности РУП «Белпочта» является развитие безналичных расчетов с использованием банковских платежных карточек по оплате населением различных видов услуг и товаров.
До недавнього часу ринок послуг поштового зв’язку в Україні був повністю монополізований національним оператором поштового зв’язку УДППЗ „Укрпошта”. Споживачі не мали альтернативи при отриманні послуг поштового зв’язку, тобто ринок цих послуг являв собою «ринок одного продавця». Конкуренція на цьому ринку почала формуватися пізніше, ніж на ринку телекомунікаційних послуг, через більш низьку ефективність і високу трудомісткість технологічних процесів поштового зв’язку.
Читай також:Сьогодні можна говорити про початок формування конкурентного ринку окремих послуг поштового зв’язку. Цей ринок має свої особливості, такі як виключне право національного оператора на видання, введення в обіг та оргаізацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і карток, а також виведення їх з обігу; офіційне видання каталогів і цінників колекційних поштових марок та іншої філателістичної продукції; пересилання простих листів масою до 50 грамів та простих поштових карток. Основою ринку поштових послуг України є діяльність національного оператора – Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта», на якого покладаються функції з надання універсальних послуг поштового зв’язку. Саме Укрпошта має забезпечувати на всій території країни доступ населення до послуг поштового зв’язку встановленого рівня якості за соціально доступними тарифами.
Що спільного у фармацевтики з поштою?
Нікітін у Вовчій шкурі
На ринку послуг поштового зв’язку крім національного оператора поштового зв’язку діють кілька операторів поштового зв’язку, яким Національною комісією з регулювання зв’язку (НКРЗ) видані відповідні ліцензії на надання послуг з пересилання поштових відправлень і поштових переказів. Також, за даними НКРЗ, на поштовому ринку працюють понад 300 інших суб'єктів господарювання, які надають найбільш прибуткові види послуг без ліцензії, що призводить до зменшення обсягу доходів Укрпошти.
Незважаючи на часткову лібералізацію ринку послуг поштового зв’язку, кількість і частка альтернативних операторів на ньому поки що незначна, проте спостерігається поступове скорочення частки національного оператора на ринку послуг поштового зв’язку, що характерно для поштових ринків багатьох європейських країн. Це пояснюється тим, що більшість недержавних операторів концентрують свою діяльність на наданні найбільш прибуткових і менш витратних послугах. Надання універсальних, не завжди прибуткових, послуг у більшості випадків покладається на національних операторів поштового зв’язку.
В умовах активізації конкуренції на ринку послуг зв'язку на перший план виходить проблема ситуаційного аналізу розвитку ринку послуг поштового зв’язку.
Загалом можна відзначити, що Україна суттєво відстає від розвинених країн за рівнем споживання послуг поштового зв’язку, але кількість об’єктів поштового зв’язку пропорційно площі країни є досить великою. Отже доходимо висновку про доцільність оптимізації мережі національного оператора.
Мережа об′єктів поштового зв′язку національного оператора поштового зв′язку УДППЗ “Укрпошта” має відповідати існуючим нормативам розміщення об′єктів мережі поштового зв′язку. Укрпошта як національний оператор поштового зв′язку має зобов′язання перед державою щодо забезпечення надання універсальних послуг поштового зв′язку за регульованими тарифами на всій території України. Укрпошта виконує соціальну місію, таким чином забезпечується доступність до послуг поштового зв’язку загального користування для всіх верств населення.
Укрпошта, згідно із діючим законодавством, має монополію на пересилання простих листів і карток вагою до 50 г. На сьогодні гостро відчувається конкуренція і багато компаній займаються поштовими перевезеннями навіть без отримання ліцензії. Завдання Укрпошти – адаптуватися до ринкового середовища і постійно підвищувати якість послуг.
Сучасні техніко-економічні проблеми поштового зв’язку
Розвиток поштового зв'язку в Україні нині гальмується існуванням у галузі низки проблем, що пов’язані з впливом різних чинників. Дане становище пов’язане перш за все із застосуванням нових інформаційних і телекомунікаційних технологій у сучасній економіці. З одного боку, відкриваються нові можливості і перспективи для економічного зростання, а з іншого, – це технологічне зрушення викликає суттєві структурні зміни, що змінюють традиційні умови функціонування поштових відділень.Проблему розвитку техніки і технологій можна розглядати з позитивної та негативної точок зору. З одного боку, заміна традиційної фізичної пошти послугами, які використовують електронне передавання інформації, є загрозою для поштових служб. Електронні послуги найчастіше є більш дешевими, ніж послуги фізичної пошти. З іншого боку, в умовах розвитку технологічного прогресу відбуваються зміни, які сприяють значному підвищенню загального рівня конкурентоспроможності Укрпошти на вітчизняному ринку послуг поштового зв’язку.
Особливістю ринку послуг поштового зв’язку є гарантування урядом (відповідно до статті 12 Конвенції Всесвітнього поштового союзу, ратифікованої Указом Президента України) надання послуг поштового зв’язку загального користування (універсальних послуг) встановленого рівня якості усім користувачам на всій території України за тарифами, що регулюються державою. Відповідальним за надання універсальних послуг поштового зв'язку є національний оператор поштового зв’язку, який відповідно до Закону України «Про поштовий зв’язок», в установленому законодавством порядку надає універсальні послуги поштового зв'язку на всій території України і якому надаються виключні права на провадження певних видів діяльності у сфері надання послуг поштового зв'язку. Здійснення функцій національного оператора поштового зв'язку покладено на УДППЗ «Укрпошта».
До універсальних послуг поштового зв’язку, що надає УДППЗ «Укрпошта», відносяться пересилання внутрішніх (пріоритетних та непріоритетних) та міжнародних: поштових карток (простих та рекомендованих); листів (простих та рекомендованих); бандеролей (простих та рекомендованих); секограм (простих та рекомендованих); посилок без оголошеної цінності масою до 10 кг.
Крім універсальних послуг, відповідно до Реєстру послуг, УДППЗ «Укрпошта» здійснює розповсюдження періодичних друкованих видань за передплатою та вроздріб, надає послуги кур’єрського доставляння, виплату та доставку пенсій, грошової допомоги тощо.
Незважаючи на позитивну динаміку основних показників, Укрпошта має низький рівень рентабельності (0,5%), що впливає на недостатність фінансових ресурсів та стримує подальший розвиток.
На розвиток національного оператора негативно впливають такі чинники:
– надмірна розгалуженість мережі поштового зв’язку;
– збитковість сільських відділень і пунктів поштового зв’язку;
– значна частка ручної праці;
– надання послуг поштового зв’язку за тарифами, нижчими за
собівартість;
– неналежне забезпечення спеціалізованим транспортом.
Нині українська пошта виконує важливі державні функції. Перш за все − це забезпечення всіх регіонів України універсальним поштовим зв’язком. На пошту покладено завдання державного значення – безперебійна доставка письмової кореспонденції, періодичних видань, пенсій. Ті економічні умови, які сьогодні домінують у державі, та діючі поштові тарифи суттєво стримують розвиток пошти на сучасному етапі, оскільки багато послуг, які надаються, нині є нерентабельні.
Звичайно, такий стан справ не задовольняє ні поштовиків, ні споживачів.
Це обумовлює невідкладний пошук шляхів підвищення ефективної роботи підприємства.
УДППЗ «Укрпошта» як національний оператор потребує перетворень, оскільки в технологічних процесах надання послуг ще переважають трудомісткі
ручні операції, рівень автоматизації і механізації виробництва не відповідає
зростаючим вимогам ринку послуг поштового зв’язку.
Слід зазначити, що незважаючи на розвиток конкуренції у сфері електронних засобів зв’язку, фінансових послуг, послуг логістики, пошта й досі залишається надійним засобом комунікації для більшості користувачів.
Щодо конкурентів, то вони займають найбільш привабливий сегмент ринку: працюють у великих містах. Водночас основне навантаження з доставки поштових відправлень у сільській місцевості, що є найбільш витратним, несе Укрпошта.
Сьогодні в економічному розвитку країни значна увага приділяється соціальній ролі поштового оператора і його участі у побудові інформаційного суспільства. Проте підвищення соціального розвитку у регіонах значною мірою повинне спрямовуватись на соціальні умови працівників поштової сфери. Так, однією з проблем Укрпошти є плинність кадрів серед листонош. Основні її причини – важкі умови праці, відсутність пільг, які надавались за радянських часів, і відсутність захисту листонош.
Значною перешкодою для стійкого розвитку пошти є поточний стан поштової інфраструктури і поштового транспорту, який можна охарактеризувати як незадовільний, і недостатньо технічну оснащеність об'єктів поштового зв'язку, через що основна маса трудомістких операцій здійснюється поштовиками вручну.
Основою для діяльності поштового зв’язку є мережа об’єктів поштового зв’язку. В Україні вже здійснюється реорганізація мережі відділень зв’язку.
Замість нерентабельних стаціонарних відділень відкриваються менш витратні пересувні. Проводити оптимізацію мережі необхідно, але зі збереженням доступності та належного рівня якості послуг.
Скорочення мережі відділень зв’язку слід розглядати не лише керуючись економічними розрахунками, а й зважаючи на соціальний чинник. Неодмінною умовою таких змін є врахування інтересів споживача, тобто знаходження гнучкого компромісу між економічними інтересами пошти та потребами клієнта, зокрема в сільській місцевості. У кожному сільському відділенні зв’язку необхідно надавати всю гаму послуг.
Сьогодні автомобільний парк Укрпошти в цілому задовольняє потреби населення України у поштових перевезеннях. Із загальної кількості транспортних засобів, що перебувають на балансі Укрпошти, 76 %
забезпечують вантажні перевезення пошти. Існуючий автомобільний парк рухомого складу Укрпошти переважно морально та технічно застарілий, його технічний стан не відповідає сучасним технологічним умовам і вимогам щодо забезпечення економічного та ефективного використання, безпеки руху, тому постійно потребує підвищення витрат на ремонт, технічне обслуговування та підтримання у придатному для експлуатації стану.
Крім того, ефективна робота дирекцій знижується за рахунок недосконалості управлінської структури та архаїчних бізнес-процесів оператора. Нині постало питання необхідності системного реформування галузі, яке вирішується на державному рівні. Кабінет Міністрів України схвалив Концепцію Державної цільової програми розвитку поштового зв‘язку на 2009-2013 роки, ключовим моментом якої є поступове зменшення витрат за рахунок оптимізації мережі та приведення її до стану збалансованості з існуючим попитом на послуги поштового зв’язку.
Поштовики зіштовхуються з такою проблемою, як непридатність абонентської поштової скриньки. Так, кожна друга абонентська поштова скринька потребує нині ремонту або заміни [4]. Непридатні поштові скриньки ускладнюють доставку поштових відправлень. Згідно зі ст. 23 Закону України «Про поштовий зв’язок» «…доставка простих листів, поштових карток, бандеролей, періодичних друкованих видань та повідомлень про надходження реєстрованих поштових відправлень здійснюється до абонентських поштових шаф (абонентських поштових скриньок) адресатів». Оскільки абонентські поштові скриньки ніколи не були власністю УДППЗ «Укрпошта» (вони перебувають на балансі житлово-комунальних контор, об’єднань мешканців) та підприємство не має реальних важелів для суттєвого поліпшення стану поштових скриньок, то одним зі шляхів вирішення цієї проблеми - у рамках місцевих бюджетів виділяти цільові кошти на заміну та ремонт поштових скриньок.
За прогнозами міжнародних експертів ринок письмової кореспонденції буде зменшуватися щорічно на 5%, отже через 10 років він зменшиться половину. Населення планети все рідше пишуть «паперові» листи, все більше переходячи виключно на електронні засоби спілкування.
У відповідь на падіння обсягів традиційних поштових послуг, зокрема письмової кореспонденції, поштові адміністрації світу активно шукають можливості їхньої заміни, пропонуючи нові різноманітні послуги на основі комбінацій поштових та інформаційно-комунікаційних технологій: електронні листи, електронні поштові скриньки тощо.
Однією із проблем, з якою зіштовхується пошта, є неналежна якість послуг, що пов’язана з низьким рівнем автоматизації і невисокою кваліфікацією персоналу. На підставі отриманої сукупності проблем потрібне їх формування та групування з метою підготовки плану заходів.
Розміщення реклами
В даний час реклама є одним з найбільш ефективних способов інформування споживача про товари і послуги і важливим засобом стимулирования збуту. Компанії зацікавлені у використанні все більшої кількості рекламних площ. Для великих компаній, що працюють по всій Україні, важливо отримати доступ не тільки до столичних споживачів, але й до регіональних клієнтів."Укрпошта», володіючи розгалуженою регіональною мережею і високою відвідуваністю населення, може запропонувати ринку послугу з розміщення реклами у відділеннях поштового зв'язку (плакати, стікери, інформаційні листи та інші матеріали своїх клієнтів).
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ПОШТОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ
1. Необхідність впровадження інформаційних технологій на пошті
Основні напрямки вдосконалення поштових технологій випливають з аналізу стану поштового зв'язку, наведеного в концепціях розвитку. Перш за все, це:
- Інформатизація та комп'ютеризація технологій з метою прискорення обробки даних, їх накопичення і передачі, а також відстеження та контролю руху ПВ (пощтових відправлень) за потрібними маршрутами;
- Автоматизація технологічних процесів обробки поштових відправлень
на сортувальних центрах на основі автоматичного обладнання та інформаційних технологій;
- Підвищення схоронності ПЗ;
- Підвищення якості поштових послуг в цілому.
До кінця двадцятого сторіччя зміни в житті суспільства, пов'язані з впровадженням і розвитком інфокомунікаційних технологій (ІКТ) та Інтернету, призвели до появи концепції «інформаційного суспільства», яка передбачає використання науково-технічної та іншої інформації в економіці, науці, освіті, культурі та соціальній сфері в якості головного чинника їх розвитку.
Стратегія побудови глобального інформаційного суспільства на базі ІКТ стає головною і невід'ємною частиною національного розвитку будь якої країни і формується спільними зусиллями уряду, приватного сектору, громадських і некомерційних організацій. При цьому для скорочення часу охоплення населення послугами ІКТ рекомендується використовувати для організації загальнодоступних терміналів доступу відділення поштового зв'язку. Частка информаційних технологій у ВВП України в даний час складає 0,6%, тоді як в розвинених країнах - 10-15%.
- электронная марка - дистанционная оплата пересылки отправлений письменной корреспонденции – специальный квадракод, содержащий сведения о стоимости пересылки почтового отправления, категории, весе, адресате и отправителе. Данная услуга позволяет оплатить пересылку заказных и простых писем, не выходя из дома или офиса и наиболее востребована корпоративными клиентами, занимающимися массовой рассылкой корреспонденции;
- слежение за регистрируемыми почтовыми отправлениями - автоматизированная система слежения, которая позволяет получать точную информацию о пути прохождения входящего или исходящего регистрируемого почтового отправления на внутреннем и международном уровнях с момента отправления до момента вручения в режиме реального времени;
- почтовый денежный перевод - надежный, современный и оперативный способ пересылки денежных средств, как по территорииУкраины, так и за границу;
- электронные платежи - интеграция информационных систем при обмене финансовой информацией как внутри предприятия, так и с производителями услуг (жилищно-коммунальных предприятиями, банками, интернет-провайдерами, мобильными операторами и др.)
В Интернете набирает размах новое хобби — посткроссинг. Это созданный в 2005 году on-line проект, целью которого является обмен карточками (открытками) и марками между людьми независимо от места их проживания, пола, возраста, расы и религии. В движении участвуют более 200 стран, Украина входит в десятку лидеров по количеству зарегистрированных пользователей и количеству отправлений.
Главная идея такова: если вы отправили карточку, то вскоре обязательно получите взамен как минимум одну от посткроссера из любой точки Земли. Данный проект бесплатный. Необходимо зарегистрироваться на сайте http://www.postcrossing.com/, оставить там свое имя и свой полный почтовый адрес (латиницей) и сделать первый шаг: отправить открытки пяти незнакомым людям, адреса которых предложит система сайта. На отсылаемой открытке необходимо указать специальный идентификационный код, он выдается вместе с адресом. Получив открытку, адресат зарегистрирует ее код на сайте — и придет Ваша очередь нетерпеливо заглядывать в почтовый ящик, потому что теперь Ваш адрес будет показан первому желающему, отправить открытку.
В рамках реализации подпрограммы «Электронное правительство» Национальной программы ускоренного развития услуг в сфере информационно-коммуникационных технологий на 2011-2015 годы по предоставлению информационных услуг из государственных информационных ресурсов, интегрированных в общегосударственную автоматизированную информационную систему (ОАИС), «Укрпочта» выступает информационным посредником для оказания электронных услуг. Для этих целей в ОПС организованы 145 рабочих мест, по одному в каждом районном центре, по три в каждом областном центре и 4 в г. Киеве.
Одним из приоритетных направлений деятельности РУП «Белпочта» является развитие безналичных расчетов с использованием банковских платежных карточек по оплате населением различных видов услуг и товаров.
Комментариев нет:
Отправить комментарий