19.11.2015

Грибний сад вдома, або Як трансформувати кавову гущу в їжу і гроші


За два тижні до випуску команда підприємливих молодих людей з університету Берклі вирішила махнути рукою на кар'єру в консалтингу та інвестиціях і створити власну компанію, орієнтовану на екологічне споживання та повторну утилізацію відходів. Наприклад, кавових.

Починалося все непросто. На кухні гуртожитку молоді підприємці поставили відро кавової гущі, засіяли і стали чекати. Після дев'яти невдалих спроб "грибним ділкам" нарешті вдалося виростити цілком симпатичні гливи (російською - вешенки).

Щоб отримати компетентну оцінку своєї праці, вони дали гриби шеф-кухарю ресторану Chez Panisse, одного з кращих закладів в місті. Той приготував, спробував - і залишився більше ніж задоволений.

Літо хлопці витратили на перегляд навчальних роликів з YouTube і вже до жовтня 2009 року їхня компанія Back to the Roots (Повертаючись до коренів) продала місцевому супермаркету органічної їжі Whole Foods перші три фунта грибів, вирощених на використаній кави.

Mushroom Garden - це відмінний приклад того, як трансформувати відходи в їжу і гроші (waste-to-food і waste-to-wages, відповідно).

Досить швидко компанія збільшила обсяг виробництва до 500 фунтів на тиждень і охопила всю Північну Каліфорнію. Спочатку BTTR (Back to the Roots) виступала в ролі оптового постачальника магазинів і ресторанів, а от унікальний набір Mushroom Garden для дому з'явився лише в 2010 році як відповідь на запити споживачів, які бажали, щоб їжа росла прямо у них вдома. На це ректор Берклі надав фінансування у формі соціально-інноваційний гранту (цілих 5 000 доларів!)


Mushroom Garden відрізняється способом вирощування від «оптового варіанту». Цей продукт спеціально роблять більш простим і менш врожайним, ніж він міг би бути.

Інша обов'язкова вимога - привабливий дизайн. Грибні набори спочатку продавалися у великих незграбних мішках розміром з баскетбольний м'яч, купувати які ніхто не хотів. Довелося придумувати щось оригінальніше і привабливіше. І це спрацювало!

Тепер весь бізнес будується навколо нього, а слоган компанії звучить приблизно так: налагодження особистих відносин між людиною і його їжею за допомогою навчальних і надихаючих інструментів на рівні сім'ї.

Для того, щоб реалізувати задумане (і для збільшення продажів) власники BTTR планують створити і підтримувати рух міських фермерів - людей, які знають, як росте їх базилік, а не просто знімають його з полиці супермаркету.

Автори виділяють у Mushroom Garden відразу кілька функцій. Перша полягає в тому, що Mushroom Garden - це натуральний харчовий продукт - цілих півтора фунта глив.

Друга функція - розважальна, адже виростити гриби самостійно, а потім приготувати їх - це захоплює! Особливо для дітей (та й ростуть гриби в наборі всього 10 днів).

Третя функція Mushroom Garden - освітня. «Сади» вдало вписуються в американський формат уроків біології, а крім цього ініціативна група BTTR регулярно приїжджає в школи і проводять екологічні майстеркласи. Більш 10 тисяч учнів отримали набори безкоштовно в рамках маркетингової кампанії на Facebook: BTTR жертвувала один Mushroom Garden за кожне фото вирощених грибів, розміщену на її сторінці.

Ну і, нарешті, BTTR дає своїм клієнтам можливість відчути себе захисниками довкілля, адже покупка набору дорівнює утилізації відходів. Щотижня компанія забирає з кафе близько 18000 кг відпрацьованої кави, яка стає живильним ґрунтом для грибниці. Звичайно, «вихлоп» еспресо-машини - не найстрашніша загроза природі, але це серйозна заява проти величезної транспортного сліду і відходів після сніданків!

Читайте також:
Лондон согреет биотопливо, изготовленное из кофе

Комментариев нет:

Отправить комментарий